Monday, February 21, 2011

3 Kali Sehari!

"Kenapa la lapar sangat perut ni..pagi tadi dah makan nasi..kul 2 lebih pun dah makan nasi ..nak temankan abang makan pun rasa nak makan nasi lagi????..... 3 kali sehari makan nasi ni!."
Adoiiii...badan ni bukan la cam badan orang lain..makan nasi 2 kali sehari pun rasa cam berat anak gajah dah badan..kah..kah..kah. Sekarang ni metabolisma rendah la...takutnyeeee kalau susah nak turun.

Al-kisah nak makan nasi kali ke-3 ni gara2 kami singgah di Restoran Sekinchan Ikan Bakar di Taman Seri Gombak. Apa taknya...leleh air liur tengok ikan, udang, sotong yang fresh2. Mulanya cik abg nak singgah ke McD aje..sebab pilihan Julia. Bila sampai je...mata ni dah melilau tengok kedai2 baru dah banyak dibuka rupanya dekat Taman Seri Gombak sebab selalu lalu jalan belakang aje, itu pasal x perasan....ahaks. Happening juga kawasan tu akhirnya..sebab dulu masa sekolah menengah hari2 lalu situ hutan aje....huhuhu...harimau pun leh leh main nyorok2.

Eh cite nostalgia la pulak...berbalik pada kisah restoran tu, ia nya terletak di corner lot dan terbahagi kepada 2 tingkat. Kalau rasa2 panas sangat tu..boleh la ke tingkat 2 yg berhawa dingin..tapi kami sekadar di tingkat bawah aje..banyak kipas..x panas pun.. boleh tengok tv sambil boleh tengok orang lalu lalang kat luar tu (setiap sudut disediakan tv LCD..so x payah sesiapa duk sibuk2 nak memusingkan kepala kalau nak tengok tv...hahahaha)

Julia yang mulanya rasa nak merajuk sebab x jadi pergi McD..rasa terhibur bila leka nonton tv..nasib baik x buat perangai..jangan x tau..dah darjah 6 pun masih kuat merajuk tu..gelabah gak la ibu ngan ayah nak pujuk....alahai anakku.

Di sana kita diberi pilihan untuk memilih sendiri ikan2 atau sotong untuk dibakar. Haaa.. selepas ikan dan sotong yg kami pilih telah siap ...apa lagi...acara ngap la..hehehehe..

ni la kedainya

mula2 je merajuk .. sebab x jadi pegi McD..sampai nak snap pun x sudi...huhuhu

Sotong bakar

Ikan Bawal Bakar....manis betul isinya..

Sup sayur...x de sup rasa tercekik lak x de kuah...kui.kui..kui..

7 comments:

- dieyana - said...

meleleh air liur tgk bakar2 ni...

~ Ida ~ said...

hehehe...jom2..nanti kita ronda2 kat sana

- dieyana - said...

oraittt

IDAZS said...

kak ida!!! terliurnya tgk sotong dan ikan bawal tu... nyum-nyum..kecur liur, lagi-lagi tgk limau kasturi sebelah tu. aduiiii!

~ Ida ~ said...

idazs..tu yg buat k.ida makan nasi kali ke-3 petang tu..hahaha..limau kasturi memang jadi ulam k.ida ...cicah ngan sambal belacan..perrhhhh.

- Suraya - said...

aduh kak ida....terliurlah....bila nak bawa kami gi makan kat sana... hehehehe

~ Ida ~ said...

Suraya..nanti ada masa sampai la kita ke sana. kalau nak keluar waktu biasa kena pakat2 isi kad keluar la nampaknye sekarang...hahaha...cctv banyak sangat.