Wednesday, February 23, 2011

Suatu Petang

Suatu petang yang dingin...Julia, Sofea dan Syafiq membuat aktiviti riadah di luar rumah. Selalu kat luar tu pukul 6.00 petang baru boleh keluar kalau nak main badminton ke..kasut roda ke..sebab waktu sebelum tu memang panassssssssssssss terik..huhuhu...leh bertukar perang rambut kalau lama-lama main kat luar..kih kih kih.....
Waktu ni mendung berarak kelabu....dapat la mereka bermain badminton dan bola baling (bola asik landing atas bumbung je.....) dan dalam masa 1/2 jam kemudian hujan pun turun, tapi semangat bermain kuat betul maka aktiviti bermain hujan pula bermula....hehehe....
Padang besar milik kami ada kat sebelah tu...tapi depan rumah juga seronok main...bukan apa..senang kejap2 berlari masuk rumah minum air.

1..2..3.. mula....

wah...ada gaya..

lupa nak crop gambar...jauh la pulak... Dah la Sofea ni kecik comel haaa....kan dah masuk celah pokok.....kait jangan x kait...hahahaha
time hujan.....sesi bola baling lak...
basah kuyup dah anak dara dua orang ni
skill apa la tu......

9 comments:

- dieyana - said...

"suatu petang yg damai, kau kulihat menati seorang teman"....;-)-lagu tk de kaitan dgn entri, saje2 nk nyanyi..heheh

tapi memang la best depan rumah akak tu..sejuk aje, ada ruang nk main2...best2...

~ Ida ~ said...

lagu siapa tu..xpe la xde kaitan ngan n3 pun..nyanyi je la..lalalala :D

masa dieyana datang dulu pun cuaca redup kan..nasib x hujan masa tu..memang banyak ruang nak main kawasan tu..tunggu jentera tolak tanah datang je..hahaha..sebab belakang rumah mak mertua ada lagi ruang yg belum diteroka.

- dieyana - said...

heheh, kak, itu lagu xpdc (Teman)

ooo, nanti naik banyak2 lagi rumah kat situ....ermmm...pstt, akak tk tumpang main2 dgn diaorang ke..ehhehe

~ Ida ~ said...

ooooo...dulu2 dengar la xpdc..sekarang x lagi..x ingat pun :)

insyallah ada juga la ruang2 untuk cucu2 mak mertua kalau nak buat rumah...tapi Julia dah awal2 kata x nak...dia nak duk Kondo...hehehe..berangan sudahhh.

psssttt, k.ida time tu x la tumpang main..tapi kalau hari lain ada la....x leh snap atas sebab2 tertentu...hahaha..maklum la duk rumah....free hair n pakai pun seluar pendek....auuuwwww..kena banned karang....hehehehe....

- Suraya - said...

bestnya dapat main hujan...rasanya dah lama tak mandi hujan...macam best ajer... dulu2 masa zaman cam tu kalau mandi hujan siap main kejar2 lagi... kalau sekarang budak2 main hujan pasti kena marah takut hujan...

IDAZS said...

nanti syafiq dapat ganti datuk lee chong wei :)

syoknya mandi ujan. dulu kecik-kecik selalu juga main. lagi syok kalau hujan air batu. toing! toing! toing! jatuh atas kepala

~ Ida ~ said...

suraya..dah lama dia orang x main hujan..lagi pun hari tu x ada guruh petir..ok la tu....sejuk2kan badan..hehehe

idazs..hahaha...asal dapat kutip duit kemenangan ok je..meh ibu dia tolong simpankan :D

So Shy Lady said...

salam knal kak,

besar2 ank2 nye...;D

~ Ida ~ said...

SSL : Salam kenal :)

a'ah...besar2 bagai johan dah semua..hehehe..thanks sebab sudi jengok blog k.ida. Tadi jengok juga blog awak. Dieyana yang jemput tadi, tapi x sempat komen. nanti k.ida komen ye.